W fabryce Opla w Tychach rusza produkcja super silników

W fabryce Opla w Tychach rusza produkcja super silników

Już za półtora miesiąca w tyskiej fabryce Opla rozpocznie się produkcja benzynowego silnika PureTech.

Rocznie będzie ich tam powstawać 460 tys. - Dzięki uruchomieniu produkcji nowego silnika zapewnimy zakładowi stabilną przyszłość na wiele lat - podkreślają władze koncernu.

W 2014 r. koncern General Motors – ówczesny właściciel Opla – podjął decyzję o gruntownej modernizacji i rozbudowie tyskiego zakładu, w którym od 2018 r. miała się rozpocząć produkcja nowych modeli silników. Większość załogi fabryki została wówczas oddelegowana do pracy w gliwickiej fabryce Opla.

Produkcja w zakładach Opla w Gliwicach zmalała

W 2017 r. nowym właścicielem Opla został francuski koncern motoryzacyjny PSA (producent marek Peugeot i Citroen). Przyszłość zakładu w Tychach stanęła pod znakiem zapytania. Złe wieści zaczęły też dochodzić z Gliwic. Z taśm fabryki w zeszłym roku zjechało tylko 165 tys. samochodów, czyli o 35 tys. mniej niż w poprzednim. Prognozy na 2018 r. są jeszcze gorsze – produkcja ma zmaleć do 115 tys. Przyczyna to malejący popyt na astrę nowej generacji.

W Gliwicach nie obyło się bez cięć. Z programu dobrowolnych odejść skorzystało 500 osób, a do fabryk koncernu w Niemczech tymczasowo oddelegowanych zostało kilkuset pracowników.

W 2019 r. Opel rozpocznie produkcję silników w Tychach

Nastroje pracowników Opel Manufacturing Poland z pewnością poprawiła jednak informacja, którą władze PSA ogłosiły ponad pół roku temu – w 2019 r. w tyskim zakładzie Opla rozpocznie się produkcja trzycylindrowego silnika benzynowego 1.2 PureTech (montowanego m.in. w modelach crossland X i grandland X), nagradzanego przez trzy kolejne lata tytułem „Engine of the Year” w swojej kategorii. Ta decyzja oznaczała, że po kilkuletnim „zastoju” fabryka ponownie funkcjonować miałaby na pełnych obrotach

Kilka dni temu przedstawiciele władz Opla na konferencji prasowej w tyskim zakładzie wyjawili szczegóły dotyczące przyszłości fabryki. Jak podkreślił Andrzej Korpak, dyrektor Opel Manufacturing Poland, produkcja nowego silnika rozpocznie się w Tychach 17 stycznia.

– Docelowo planujemy produkować 460 tys. sztuk silnika PureTech. Może udać się nam to już w 2020 r. Zakładamy, że w 2019 r. w Tychach powstanie 230 tys. egzemplarzy PureTech. To nowoczesny, niskoemisyjny silnik. Dzięki temu, że może być on także wykorzystywany przy produkcji samochodów hybrydowych, będzie zyskiwał na popularności – powiedział dyrektor Korpak.

W tyskiej fabryce silnik produkowany będzie w 16 różnych wersjach (o mocach 110 i 130 KM).

– Jeszcze do końca 2018 r. z taśm zakładu zjedzie 1,4 tys. takich silników. Zostaną one przeznaczone głównie do testów – dodał Andrzej Korpak.

550 pracowników przy produkcji nowego silnika

W ostatnich miesiącach gruntownie zmodernizowana została już infrastruktura zakładu: powiększono powierzchnię produkcyjną, dokonano też całkowitej wymiany maszyn i urządzeń (na wszystkich liniach produkcyjnych: głowicy, bloku silnika, wału korbowego i linii głównej).

– Z zakładu, który funkcjonował tu jeszcze kilka lat temu, dziś pozostał jedynie budynek. Park maszynowy został zbudowany niemal od podstaw – wyjaśniał Arkadiusz Suliga, nowy dyrektor zakładu w Tychach.

Od styczniu 2019 r. przy produkcji nowego silnika pracować będzie ok. 550 pracowników w systemie dwuzmianowym. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy Opel planuje jednak uruchomić w Tychach trzecią zmianę produkcyjną – wówczas pracę znalazłoby kolejnych 250 pracowników.

– Dzięki uruchomieniu produkcji nowego silnika zapewnimy zakładowi stabilną przyszłość na wiele lat – podkreślił Arkadiusz Suliga.

Opel Manufacturing Poland w zakładach w Gliwicach i Tychach zatrudnia obecnie ok. 3,1 tys. osób.

źródło:

http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,24236112,w-fabryce-opla-w-tychach-produkowany-bedzie-jeden-z-najlepszych.html

 


Udostępnij

comments powered by Disqus